Vragen?

Overzicht van vragen

Waarom overstappen?

De meeste mensen stappen over naar een andere energieleverancier omdat zij hiermee in de toekomst mogelijk voordeliger uit zijn. Er bestaan namelijk grote verschillen in de energietarieven van de verschillende energieleveranciers. Het is mogelijk dat u ontevreden bent over de service van uw huidige leverancier of misschien wilt u overstappen omdat u gaat verhuizen. Daarnaast kan een aanbieder u bepaalde zaken aanbieden in de vorm van een welkomstpakket of het afkopen van een boeteclausule. Overstappen is de laatste jaren ongekend populair geworden.

(Terug naar boven)


Waarom wordt er bij een aanvraag van een energievergelijking om een telefoonnummer gevraagd?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn wordt er om een telefoonnummer gevraagd. Door met u in gesprek te gaan wordt een zo compleet mogelijk beeld gecreëerd. De bespaarcoaches van Besparenkan zijn op de hoogte van de actuele aanbiedingen en de regels en voorwaarden omtrent het product waarin u geïnteresseerd bent. Op deze manier krijgt u niet alleen informatie over de aanbiedingen, maar kunnen ook eventuele vragen die u heeft beantwoord worden. dit advies is geheel vrijblijvend en kosteloos

(Terug naar boven)


Is overstappen gratis?

Ja, het overstappen via Besparenkan is gratis. Deze dienstverlening is voor u geheel vrijblijvend en kosteloos, want de energieleveranciers betalen aan Besparenkan een vergoeding voor de  overstap.

(Terug naar boven)


Naar welke energieleveranciers kan ik overstappen?

Besparenkan heeft voor u een selectie gemaakt van energieleveranciers naar wie u kunt overstappen. Dit kan zijn op basis van een scherp prijsvoordeel en/of vanwege de service die een energieleverancier u kan aanbieden.

(Terug naar boven)


Indien ik overstap, moet ik dan mijn oude energieleverancier hierover informeren?

Nee, de nieuwe energieleverancier zal uw oude energieleverancier inlichten dat u bent overgestapt.

(Terug naar boven)


Wordt mijn energielevering tussentijds afgesloten als ik overstap?

Nee, wanneer u overstapt gaat de energielevering gewoon door. Er hoeft ook niets te gebeuren met uw aansluitingen, leidingen of energiemeter. De wisseling van energieleverancier is alleen een administratieve kwestie.

(Terug naar boven)


Wat als ik overstap, maar me later bedenk?

U heeft wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd nadat u het energiecontract heeft bevestigd.

(Terug naar boven)


Wilt u binnen de bedenktijd af van uw energiecontract?

U kunt binnen de bedenktijd uw contract annuleren door met Besparenkan of de energieleverancier waar u naar overstapt contact op te nemen.

(Terug naar boven)


Zit u ook niet te wachten op nog hogere tarieven?

Laat zo spoedig mogelijk uw energietarief kosteloos controleren.


Door ons geselecteerde partners:

Budget-Energie-Logo

NLE