Overzicht van vragen
- Waarom overstappen?
- Waarom wordt er bij een aanvraag van een energievergelijking om een telefoonnummer gevraagd?
- Hoe komt de Bespaarkiosk aan haar inkomsten?
- Is overstappen gratis?
- Naar welke energieleveranciers kan ik overstappen?
- Indien ik overstap, moet ik dan mijn oude energieleverancier hierover informeren?
- Wordt mijn energielevering tussentijds afgesloten als ik overstap?
- Wat als ik overstap, maar mij later bedenk?
- Wilt u binnen de bedenktijd af van uw energiecontract?
- Nog meer besparen?
Waarom overstappen?
De meeste mensen stappen over naar een andere energieleverancier omdat zij hiermee voordeliger uit zijn. Er bestaan namelijk grote verschillen in de energietarieven van de verschillende energieleveranciers. Het verschil tussen een goedkopere aanbieder en de bestaande aanbieder kan al snel oplopen tot vele honderden euro’s per jaar. Het is mogelijk dat u ontevreden bent over de service van uw huidige leverancier of misschien wilt u overstappen omdat u gaat verhuizen. Daarnaast kan een aanbieder u bepaalde zaken aanbieden in de vorm van een welkomstpakket of het afkopen van een boeteclausule. Overstappen is de laatste jaren ongekend populair geworden. Steeds meer mensen besparen op deze manier.
Waarom wordt er bij een aanvraag van een energievergelijking om een telefoonnummer gevraagd?
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn wordt er om een telefoonnummer gevraagd. Door met u in gesprek te gaan wordt een zo compleet mogelijk beeld gecreëerd dat nodig is om een zo hoog mogelijke besparing te realiseren. De bespaarcoaches van Besparenkan zijn op de hoogte van de actuele aanbiedingen en de regels en voorwaarden omtrent het product waarin u geïnteresseerd bent. Op deze manier krijgt u niet alleen informatie over de voor u gunstigere aanbiedingen, maar kunnen ook eventuele andere vragen die u heeft beantwoord worden. Dit bespaaradvies is geheel vrijblijvend en kosteloos
Hoe komt de Bespaarkiosk aan haar inkomsten?
Onze diensten bieden wij u gratis aan. Indien u een energie vergelijking aanvraagt ontvangen wij hiervoor een vergoeding. Deze vergoeding wordt betaald door Besparenkan en wordt niet bij u in rekening gebracht.
Is overstappen gratis?
Ja, het overstappen via Besparenkan is gratis. Deze dienstverlening is voor u geheel vrijblijvend en kosteloos, want de energieleveranciers betalen aan Besparenkan een vergoeding voor de administratieve handeling van uw overstap.
Naar welke energieleveranciers kan ik overstappen?
Besparenkan heeft voor u een selectie gemaakt van energieleveranciers naar wie u kunt overstappen. Dit kan zijn op basis van een scherp prijsvoordeel en/of vanwege de service die een energieleverancier u kan aanbieden.
Indien ik overstap, moet ik dan mijn oude energieleverancier hierover informeren?
Nee, de nieuwe energieleverancier zal uw oude energieleverancier inlichten dat u bent overgestapt.
Wordt mijn energielevering tussentijds afgesloten als ik overstap?
Nee, wanneer u overstapt gaat de energielevering gewoon door. Er hoeft ook niets te gebeuren met uw aansluitingen, leidingen of energiemeter. De wisseling van energieleverancier is alleen een administratieve kwestie.
Wat als ik overstap, maar me later bedenk?
U heeft wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd nadat u het energiecontract heeft bevestigd.
Wilt u binnen de bedenktijd af van uw energiecontract?
U kunt binnen de bedenktijd uw contract annuleren door met Besparenkan of de energieleverancier waar u naar overstapt contact op te nemen.
Nog meer besparen?
Wij zijn van mening dat iedereen een laag energietarief zou moeten betalen. Wilt u net als duizenden andere huishoudens honderden euro’s besparen op uw energierekening? Klik hier voor een gratis energievergelijking.